مشتری و رعایت اداب تعامل
سلام
تصور کنید که به یک فروشگاه پوشاک، بدون قصد خرید وارد شوید و آنگاه:
فروشنده: سلام، خیلی خوش آمدید.
مشتری: سلام، میخواهم فقط یه نگاهی بکنم.
فروشنده: خواهش میکنم، اگر نیاز است من اجناس و محل قفسه ها را به شما توضیح بدهم یا ... هرجوری که مایل هستید من در خدمت شما هستم
......
حال این برخورد را با حالت زیر مقایسه کنید:
شما وارد فروشگاه می شوید و ابتدا سلام می کنید
فروشنده: به سردی درحالیکه سرش توی دفتر ش یا ...، جواب می دهد.
مشتری: آقا ببخشید، یه پیراهن سه دکمه نخی میخواهم. دارید؟
فروشنده: نه (پاسخ تک کلمه ای)
....
قطعاً فروشنده اول مرا ترغیب به خرید نخواسته میکنه و تبدیل به مشتری همیشگی و ... یک مُبلغ خودش میکنه در حالیکه فروشنده دوّمی از منِ خریدار بالقوه، یک فراری می سازه!
برای آشنایی با آداب و نزاکت لازم و نوع تعامل با مشتری، شما را به کتاب آداب معاشرت نوشته:
بانک شهر سرپرستی منطقه 4 فارس
محمد رضا دشتابی
راهنمایی می کنم(برای دریافت کتاب اینجا را کلیک فرمایید)
- ۹۶/۰۸/۲۳