دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ

شاخص های هدفمند یا شازده چغندری

شاخص معرف افق دید است.

به دختر بچه 5 ساله اگر گفتی: عزیزم, با این لباس چقدر خوشگل شدی!

نا خودآگاه برای بچه شاخص ارزیابی تعریف میکنی که لباس زیبا, ترا مقبول میکند.

ولی اگر گفتی: خیلی از گذشت تو در مقابل بچه کوچیک عموت خوشحال شدم, شاخص انسانی برایش تعریف میکنی

......

زیاد طولش ندم, هدفم چیز دیگریست اینکه:

اگر در جامعه, شاخص توسعه یافتگی,  مسایل انسانی و اجتماعی تعریف شود مثل آمار طلاق, تعداد نزاع های خیابانی, تعداد دعاوی حقوقی بین فامیلی, همبستگی های اجتماعی در مثلا نظافت محله, دستگیری از افراد کم توان در انجام امور(عبور از خیابان یا ... کودکان و سالمندان), رعایت ننشستن روی صندلی "ویژه افراد ..." در مترو و اتوبوس و ...بازم بگم؟

-----------

اگر دولتها بجای حرفای صدمن یه غازی که میگن از هاشمی و خاتمی و احمدی تا این حسنک دست آخری, اینجور شاخصهایی رو تعریف میکردن, حداقل میگفتیم 4 سال پیش یه پیر زن باید 5 دقیقه وای می ایستاد ولی الان 4 دقیقه که وایسه, یکی کمکش میکنه؟؟؟؟؟

فکرشو بکن اگر جامعه انسانی بشه, چقدر آدم احساس خوبی پیدا میکنه؟

اصلاً چرا را دور... شاخص باشه اقبال عمومی به خرید کالای ایرانی, بعد 4 سال میزان اشتغال چی می شد؟

عدم انجامش 2 عیب داره, یکی اینکه توی خرخری بازار, 4 سالشون که تموم میشه بازم دست از شارلاتان بازیشون ور نمی دارن میگن 4 سال دیگم بهمون رای بدین.  عوام مم که توی گردو خاک متوجه نمیشن به چی و کی رای دادن!

عیب دیگشم اینه که آخر 4 سالشون, تعداد پرونده های قضایی و ...که زیادتر میشه, رئیس جمهوره میگه به من چه. اقبال به کالای ایرانی کمتر شده(درنتیجه بیکاری بیشتر شده) به من چه؟..... به من چه!..... به من چه!..... به من چه!..... به من چه!..... به من چه!..... به من چه!..... به من چه!..... به من چه!

-------------

منم میگم: شازده, پس تو چغندر بودی این 4 ساله؟

ببخشید که طولانی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی