دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

نمیدانم از حزن اش بگویم یا حماسه ای که رقم زد, ولی اعظم خدا , ششمین اختر آسمان که توسط حمقا دوره  و توسط اشقیا ربوده شد.

1400 سال بعد در مقیاسی کوچکتر تکرار شد,

همزمانیشان در سال 1400 و آستانه انتخاب 1400, چه بسا پیامی داشته باشد.

سنگرها را رها نکنیم

در فرهنگ انقلاب و انقلابی گری, موضوعاتی وجود دارد که مصداق ناموس(فرهنگ معین: ناموس=آبرو, قانون و شریعت) هستند. یکی از این موارد, سنگرهای دهه شصتی است با ظاهراً قلعه ای کوچک, ولی عمیق و ژرف. در سطح شهر زیاد بودند و الان ... انگشت شمار.

کرج- خیابان مظاهری بهار 1400

عابری با پسرک هف, هش ساله اش به کنار سنگر میرسه, کودک از پدر می پرسه: بابا این چیه؟

بابا دهه شصتیه, میگه 30, 40 سال پیش که من 15 ... 20 سالم بود و تو هسته خرمایی هم نبودی, عده ای توی همین کرج, توی خیابون و مغازه و مسجد و ... با تیر میزدن! آدما رو میزدن! ساواکی بودن یا منافق, که به مرور همشون دیگه زیر پرچم منافقین مجتمع شده بودن. برای کشتن هم فقط اینکه طرف مسجدی و طرفدار انقلاب باشه کافی بود. یکی از همکلاسیام, جواد رو (جواد جابری) زدنش. خلاصه مردم محلات هم این سنگرا رو ساختن که پاتوقی بشه برای تجمع بچه ها, که به نوبت کشیک محل رو بدن و خلاصه غافلگیر نشیم. اینو اوس اسماعیل ساختش, هنوز زندس خدا خیرش بده. خلاصه, خوب هم بود. یادش بخیر این بیست و چند شهید محل ,همشون توی این سنگر شبها پاس دادن و الان توی امامزاده محمدن و ... اون منافقین هم الان توی فرانسه و تیرانا و ... دارن یه جور دیگه مارو ترور میکنن.

این مکالمه پدر و پسریِ 3 , 4 دقیقه ای به کمک وجود شاهد عینی, کار مثنوی 70 منی در موضوع تاریخ دهه 60 را در انتقال مفهوم به نسل ندیده همه چیز, را میکند.

خلاصه از هر نگاهی و با هر عقیده ای, , این سنگرا یادآور دهه شصته.

حفظ کنیم این آثار را, حتی اگر مدافعین سازمانی آنها(بسیج, سپاه یا ...) از ارزش اینها غافل باشند و یا در پیچ و خم مشکلات روز مره, محتاج گرفتن جوازی جهت ایجاد آب باریکه ای برای بقا و روشن نگه داشتن چراغ بسیج باشند.

مالک این معابد بسیج و سپاه و حفظ آثار ... و حتی مردم عصر خمینی و خامنه ای نیستند که مردم حق طلب همه جهان در همه اعصار هستند. بلا تشبیه, بلا تشبیه, وارث عاشورا و کربلا, شیعیان از 63 تا ظهور نیستند که همه مظلومین از صفر تا بینهایتند. اصلاً عظمت موضوع غیر این را بر نمی تابد.

عزیز, در حفظ آثار کوشا باشیم.

کرج – خیابان شهید بهشتی بهار 1400

 

انتخاب رئیس جمهور, انتخاب یک فرد نیست که انتخاب هیئتی چند هزار نفره است تا مدیریت اجرائی و در مواردی مقننه(تصویب آیین نامه ها) و قضائی(تعزیرات حکومتی) را برای سالها و حتی فرهنگسازی برای دهه ها را بدست گیرد.

انتخاب وزیر ارشادیست که ناخدای کشتی فرهنگی کشور است. انتخاب وزیر نیروست جهت سیاستگذاری انرژی کشور.

انتخاب ریاست  سازمان حفاظت محیط زیست است که چندی قبل سنگی در چاه انداخت که کشور را با خاموشی ها دوباره آشتی داد.

انتخاب فردیست که سیاستگذاری صنعت و اشتغال کشور را راهبری میکند و نیز سیاست گذاری خارجی و اُبُهت ملت ایران در منظر بین الملل.

ونیز تعیین سیاست گذاری جمعیت, بهداشت و درمان , آموزشی و  مالی ... است.

اگر سال 1430 ایران دچار پیری شود, مسئول آن, منِ  1400 با انتخاب حسنقلی به عنوان رئیس جمهور هستم.

اگر الان مشکل تورم و رکود تواماً مشاهده میشود, علتش اشتباه من در 1392/6 در انتخاب حسن روحانی است.

فرهنگ هم مانند جمعیت در دراز مدت اثر خود را نشان میدهد. اگر الان فرهنگی نازیبا در همه جا به چشم میخورد, علتش انتخاب اکبر رفسنجانی ها در دهه های قبل است(شروع کننده تغییر فرهنگ اشرافیگیرِی او بود تغییر دهنده نام رشوه به هدیه , بی حیایی به کم حجابی , اسراف به رونق زندگی مومنانه و ...)

انتخاب چهره ایست که اگر بی اخلاق باشد گند دروغ و فساد مالی, گند تکبر و فخر فروشی و کند ... در جامعه اپیدمی که نه پاندمی می شود. و متقابلا اگر انسانی اخلاقی و صبور, مقاوم و کریم, راستگو و مهربان باشد اخلاق در جامعه غبار گرفته ما نفسی دوباره میگیرد.

همه اینها را در 28 خرداد, در یک روز رقم خواهیم زد. انشالله

 

 

شورای شهریا که نخودین, مث 8 ساله گذشته, هرچی (جتی دسته کلنگ)که توی ریاست جمهوری رای بیاره و با 5 پله پایینتر توی مجلس, شورای شهریا میرن توی اون خط, پس اینارو ولشون کن, البته نه اینکه هرکی رای بیاره فرقی نمی کنه, نه باید دقت لازم بشه. ولی خط فرهنگی و اقتصادی کشور دست اینا نیس فقط اگه دقلکار و کاسه لیس انتخاب بشه, شهرت درجا میزنه, اگه مفسد اقتصادی رای بیاره شهر عقب رفت میکنه.

ولی ریاست جمهور!!!!!!!!!

کسی باید باشه با مدرک نهضت سواد آموزی یا دکترای فلان رشته فرقی نمی کنه(رییس جمهور با دکتر قلب و اقتصاد همطراز دیده شده که براش مدرک دانشگاهی الزام شده!!!!!!) باید دارای دید استراتژیک باشه, صاحب گفتمان باشه, اخلاق مدار باشه(چیزیکه اصن توی این رئیس جمهور کنونی و دارو دستش نبود که جامعه را به بی اخلاقی و گند کشید)

پس باید عمق نگر باشه و ملعبه شعارهای روز نشه, در دوقطبی های حجاب و بی حجابی- فیلترینگ و رها سازی و حتی قیمت مرغ و دلار و مسکن نیافته. عمیق نگر باشه و وَاری مسایل دم دستی را ببینه. البته برای رفع مشکلات حاضر برنامه های کوتاه مدت داشته باشد و آنهم نه خودش بلکه وزرایش, مثل وزرای سمت و جهادش(یعنی نامزد ریاست جمهوری باید بگه وزرایش چه کسانی خواهند بود نه که بعداز انتخابش بیاد به صاحبان نفوذ رای زنی کنه که کی چه پستی بگیره, وضعی که تاکنون بوده). صاحب گفتمان باشه, یعنی اهداف کلان کشور را تعریف کند که خیلی بالاتر از دوچرخه سواری زنان:آری -خیر, باشد که اینها همه از خر شدن عوام است و با افزایش شعور ملی طی پیاده سازی گفتمان مناسب, خودبخود  با بخود آمدن انسانها, حل میشود.

ولی.................ولی انتخاب کلاشان منجر به از خود تهی شدن, شده آنوقت است که طرف میره توی صف مرغ, ولی ازش بپرسی, همونجا میگه راه یافتن زنان به ورزشگاهها اولویته؟

زیاد حرف زدم شرمنده.