دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

یه آدمی چن سال پیش که تازه صندلیو از قبلیه تحویل گرفته بود, بلنگو دس گرفته بود تو کوچه ها داد میزد که ........ من مدیر رم, مردم نوکر نمی خان , مدیر کار بلد می خان و ...

با مرور خاطرات, چشمم به این روایت رسول الله(ص) افتاد که: ... پیشوا و رئیس هر گروهی, خادم آن گروه است!

پیش خودم گفتم: عجب؟ 

.

.

.

.

برای تکمیل اینجارا کلیک فرمایید

وسط اخبار ساعت 21, توی مخفل خونوادگی, گفتش: آخه به ایران چه ربطی داره که انگلیس برا عروسی توله زاده ی ملکش چقد خرج کرده؟ تو بُرو به خرجای خودت برس!

گفتم: به انگلیس و ... چه ربطی داره که ایران شهرسنان کوه چنار* داشته باشه یا نه؟ 

ادامه دادم : عوام, اونا تو جنگِ با مان, توی چنگم حلوا پخش نمی کنن. 

                   هر طرفی دنبال گزکه از مقابلش. فهمیدی؟ یا بازم اِفهم؟؟...


*: اشاره به اغتشاشت کازرون ناشی از ایجاد شهرستان کوه چنار از تلفیق دو بخش چنار شاهیجان و کوهمره نودان

حتما در این روزها شما نیز چنین صحنه هایی را دیده اید

ونیز چنین صحنه هایی را


اگر طرف بخاد, نمی تونه بازحمت پول درآره؟

............

امیرالمومنین(ع): از خدا دور باد آنکه آب و خاکی بیابد, آنگاه تهیدست بماند

ویا همچنین می فرمایند: مردمی که آب و زمین کافی دارد ولی آبها را مهار و زمین را اصلاح نکند و بهره برداری نکند, و ... محناج شود از رحمت خداوند دور است

شعور اول: 45 میلیون ایرانی بودیم کاربر پیام رسان تلگرام, وقتی کلاها تو هم رفتن, موسسش, پاول دورف , نمودونم نفهمی کرد یا خاس لج در بیاره, گف فیلم مورد علاقش 300دِ!

یعنی چی؟ یعنی ایرانیا, غیر متمدنن و غول دارن و فیل سوار, حالا اون میخاد اینارو متمدن کنه!

میبینی چه آدم بی تربیتیه؟ این دُسِل دُرف؟

الان اون 45 شده 44؟ یعنی فقط 1 میلیون نفر؟ پس اون 44 تا که هنوز موندن, غول باز و فیل سوارن و موندن که اون بابا بیاد متمدنشون کنه؟

شعور دوم: 

....................


شعور سوم: 

....................


4شنبه ساعتای 4 صبح بهم گفتش که ترامپه از برجامرفته بیرون و پارش کرد, یهویی یاد نفرقبلی که قرارداد پاره کرده بود افتادم!

یه نفر چن سال پیش یه قراردادی رو  که با ایرانیا داش, پاره کرد, چن سال بعد, چیا به سرش نیومد که نه پرس؟ صدامو میگم,ها!

ولی بعداً فهمیدم که متاسفانه پارش نکرده, فقط فسخش کرده, حیف, البت اینم شاید جواب بده! شاید, انشالله.


فکرش رو بِکُن!

در گردهمایی روز کارگر در مطبخ سران, کله گنده ترین سخران گفت که ... بعله, ما سال 96, شصت و چند درصدِ استخدامامون از زنان بود" سخنران که دیده مستمعین هاج و واجنُ و کَفِش نمی زنن, فک کرد شاید متوجه نشدن و دوباره تکرار کرد که"سال 96 شصت و چند درصد استخدامامون از زنان بود" باز دید کفش نزدن, گفت مث اینکه شما مخالف زنا هستین که اشراف و برخی اصناف تو رودربایستی افتادن و کفش زدن.

من که اونجا نبودم و شنیدم, ولی وزیر ربیعی همینو که ازش توی اخبار شنیدم, گفتم خُب, کلاتو بذار بالاتر که تونستی چهل و چن درصد از کسانی که واقعا نیاز به شغل دارنو شاغل کنی و درمقابل شصت و چن درصد از کسانیکه نیازشون در اولویت نبود رو سر کار گذاشتی!

افزایش بیکاری در مردان= افزایش احتمال وقوع جرایم خطرناک(سرقت, تجاوز به عنف, درگیری خیابانی و ...)

افزایش بیکاری در زنان= کاهش احتمال وقوع حوادث(تلاشی خانواده, تجاوز به عنف ولی از نوع سفیدش,  ...) و جرایم خطرناک(اعتیاد, ...)


راستی این مونسکیو هم چرت گفته که تفکیک قوا خوبه, حداقل توی ایران جواب نمیده چون قوه قضائیه میاد دفتر دستک پیشگیری از جرم میذاره و دولت میاد با کاراش کارخونه تولید مجرم احداث میکنه؟

قوه قضائیه هم اگه دست دولت بود حداقل یکشونو حذف میکرد تا کار یه سره شه! خوب نمیگم؟

پرده اوّل) کابل پایتخت افغانستان, یک مرد در میان افراد جهت دریافت شناسنامه, بدن خود را منفجر کرد. او یک پیاده نظام انتهاری گروه تکفیری داعش بود.

که تحت مدیریت افسران داعشی و غربیِ مستقر در کوه های قندهار, پادگان نیروهای ائتلاف, سفارت خانه های خارجی و نیز در ساختمانهای دولتی, افدام نمود.موفقیت این پیاده نظام را نحوه انتشار خبر, تحلیل های پیرامونی آن در شبکه های ماهواره ای در ایجاد رُعب در مردم و نهادهای مسئول و نیز وادادگی مقامات دولتی تضمین میکند!

پرده دوّم) تهران پایتخت ایران, یک زن در پارکی میان دهها زن و نیز نیروی انتظامی, ججاب خود را منفجر کرد. او یک پیاده نظام انتهاری گروه داعش فرهنگی بود.

که تحت مدیریت افسران خود(افسران دوچهره و نیز افسران غربی), مستقر در کاخهای نیاوران, معاونتهای ریاست جمهوری و نیز ساختمان بهارستان و حتی سفارتخانه هایی, مستقر در تهران اقدام نمود.

موفقیت این نیروی انتهاری را آتشباری شدید توپخانه ای روزنامه ها و شبکه های ماهواره ای همسو, پشتبانی فضای مجازی و از همه مهمتر نطق های آتشین معاونتهای کذا تضمین می کرد. وادادگی وزیر مسئول و موضع گیری دیر هنگام(و حتی کمی منفعلانه) مقامات انتظامی نیز موثر بود.

نتیجه گیری: راستی از اون خانومه, معاون ریاست جمهور یا اون صادقه که نماینده مجلسه, چه خبر؟

در زیر برخی چهره های موثر آمده است