دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

دنیای سخن

انشالله, در توسعه شخصیت عزیزان, موثر باشم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

مشتری و رعایت اداب تعامل

سلام

تصور کنید که به یک فروشگاه پوشاک، بدون قصد خرید وارد شوید و آنگاه:

فروشنده: سلام، خیلی خوش آمدید.

مشتری: سلام، میخواهم فقط یه نگاهی بکنم.

فروشنده: خواهش میکنم، اگر نیاز است من اجناس و محل قفسه ها را به شما توضیح بدهم یا ... هرجوری که مایل هستید من در خدمت شما هستم

......

حال این برخورد را با حالت زیر مقایسه کنید:

شما وارد فروشگاه می شوید و ابتدا سلام می کنید

فروشنده: به سردی درحالیکه سرش توی دفتر ش یا ...، جواب می دهد.

مشتری: آقا ببخشید، یه پیراهن سه دکمه نخی میخواهم. دارید؟

فروشنده: نه (پاسخ تک کلمه ای)

....

قطعاً فروشنده اول مرا ترغیب به خرید نخواسته میکنه و تبدیل به مشتری همیشگی و ... یک مُبلغ خودش میکنه در حالیکه فروشنده دوّمی از منِ خریدار بالقوه، یک فراری می سازه!

برای آشنایی با آداب و نزاکت لازم و نوع تعامل با مشتری، شما را به کتاب آداب معاشرت نوشته:

          بانک شهر سرپرستی منطقه 4 فارس

          محمد رضا دشتابی

راهنمایی می کنم(برای دریافت کتاب اینجا را کلیک فرمایید)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی